perjantai 10. tammikuuta 2014

Eteenpäin mennään, hitaasti mutta varmasti..

No niin, kävin tiistaina uudella lääkärillä ja olipahan kokemus! Ei ollut tällä lääkärillä sitten kiire minnekään, olin siellä reilusti yli tunnin ja se kyseli kaiken mahdollisen ja mä yritin muistaa ja kertoa. Käytiin läpi tän hetkiset lääkitykset ja lisäravinteet ja päivitettiin ne ajan tasalle. Vaikka tätä sairautta hoidetaan myös lääkityksellä, lisäravinteet näyttelee hoidossa vähintään yhtä suurta osaa. Ja vaikka se jotenkin ällöttääkin syödä kourakaupalla kaikenmaailman pillereitä, tajuan, ettei tässä kohtaa oo vaihtoehtoja kun mun keho ei tällä hetkellä saa ruuasta lähimainkaan kaikkia vitamiineja, kivennäisaineita ja antioksidantteja mitä se toipuakseen tarvii.  Lääkäri oli myös sitä mieltä et mulle pitäis tehdä laaja suolistoanalyysi, samanlainen siis mikä tehtiin kilpparista koska luultavasti suolisto on aika huonossa kunnossa jo monien viime vuosien aikana syötyjen antibioottikuurienki takia. Ja koska epäilen et oon altistunut homeelle, sekin tulee näkymään siinä testissä. Oon miettiny paljon tota homehommaa viime aikoina ja tajusin yks päivä, et sen jälkeen kun lokakuussa jäin sairaslomalle, mun flunssa-ja poskiontelokierre loppu siihen, et se kyllä puhuis sen puolesta et töissä tosiaan olis hometta mut onhan se aivan yhtä paljon mahdollista et sairastelukierre johtui tästä sairaudesta ja sen aiheuttamasta stressistä, koska stressiähän se on aiheuttanut kun oon yrittänyt jaksaa töissä kaikken näiden oireiden ja jatkuvan flunssailun kanssa. Et hankala sanoo kumpi oli ensin, muna vai kana...Mut onneks se suolistoanalyysi antaa jotain vastauksia.  Oon tässä viime aikoina onnitellu itteeni et luotin vaistooni syksyllä kun en laittanut vakuutustani pois. Olin ihan vähällä jättää sairaskuluvakuutukseni pois kun mulla on niin" hyvä työterveyshuolto" ja mun kokemuksen mukaan täällä Kaarinassa julkinenki puoli pelaa aika hyvin. Tää kilpparihässäkkä oli just sillon alkamaisillaan ja joku pieni ääni sano et älä lopeta sitä vakuutusta vielä ja hemmetin hyvä etten lopettanu! Tähän mennessä tää sairastaminen on tullu maksamaan, syyskuusta lähtien jo yli 1500 euroa! Lääkärikulut ja lääkkeet sekä verikokeet pitäis saada vakuutusyhtiön piikkiin mut pelkkiin lisäravinteisiin on menny yli 600 euroa...et melko halpaa on tää sairastaminen. Onneks vihdoin tajusin alkaa tilaamaan pillerini iherbistä kun sieltä ne saa puolta halvemmalla. Vähän jännittää vakuutusyhtiön suhtautuminen tähän, sellaistakin juttua on tullu vastaan et osa vakuutusyhtiöistä on heittäytynyt hankalaks korvauksien kanssa. Mut katotaan kuin käy, mun vakuutusyhtiöstä kokemukset on toistaseks ollu positiivisia ja ihmiset on saaneet rahansa takasin.

Lääkäri määräs myös lisää verikokeita, nyt on otettu jo kaikki loput rauta-arvot ja d-vitamiiniarvot, ens viikolla saadaan tulokset. Toivon melkein et ne olis huonot, koska esim. matalilla rauta-arvoilla ja kilpparin vajaatoiminnalla on paljon samoja oireita ja lisäraudalla voisin siis saada vähän oloa kohenemaan. Lisäks meen ens viikolla vielä gastropaneeliin mistä saadaan myös tietoa vatsan kunnosta.

Kävin tiistaina töissä viemässä sairaslomatodistuksen ja moikkaamassa työkavereita ja vähän haikee fiilis tuli, kun tajusin etten ehkä mee sinne pitkään aikaan. Vuorotteluvapaa varmistuu ens viikon aikana. Välillä en voi edes uskoa et tästä tuli tällanen soppa ja et se oon oikeesti mä jolle tää tapahtuu, kun yleensä näitä juttuja lukee lehdistä. Eilen palautin itteni taas maan pinnalle tän olotilan suhteen kun jossain mielenhäiriössä ajattelin et meen käymään salilla. Kun oon nyt ajatellu et pakko tehä sellasia asioita mistä tulee hyvä fiilis, etten ainakaan ala masentumaan tähän oloon ja treenistä on aina tullu hyvä olo. No, nyt sitten tuli sekin päivä vastaan et vaikutus oliki päinvastainen...Vaikka tein tosi kevyesti ja omaa oloa kuunnellen, mille olin saanu lääkäriltäkin luvan, niin silti sain sen luokan vapinat ja tärinät aikaan et kolme tuntia piti kerätä voimia kauppareissua varten ja senki jälkeen loppuilta meni sohvan pohjalla. Et uskottava se nyt on et salireissut saa unohtaa hetkeks...Kattelin jo eläkeläisten vesijumppa-aikatauluja, ehkä ne olis mulle sopivampia tällä hetkellä :) Kun jotain on pystyttävä tekemään, muuten lähtee järki!! Onneks voin kävellä kuitenkin ja huomenna meen joogaan. Sitäkin yritin alkusyksystä mut se ei sillon onnistunu kun se tunti oli keskellä päivää ja se tunti meni siihen et yritin pysyä hereillä kun nukahtelin koko ajan, mut tää on iltatunti niin jospa tää yritys onnistuis.

Et tällasta tälla kertaa, kuullaan taas! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti